Cafe Racer
Październik 20, 2017, 23:47:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Ważne dla chcących zarejestrować się na tym forum.
Jeśli chcecie się przyłączyć do elitarnej grupy członków Cafe Racer - musicie spełniać kilka warunków. Wszystkie tematy jakie tu poruszamy kręcą się mniej lub bardziej wokół motocykli i subkultury motocyklowej. Aby otrzymać swoje konto, musicie w e-mailu wysłanym do mnie przedstawić się, ew. powołać na zarejestrowanych już tutaj znajomych. Adres znajdziecie na stronie www.caferacer.com.pl w zakładce KONTAKT.
Nie interesują nas Wasze poglądy religijne, polityczne ani czy byliście już karani przez prawo i nie chcemy poruszać tu takich tematów. Interesuje nas tylko motocyklowa strona życia członków tego forum.
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3
  Drukuj  
Autor Wątek: SHL M11W Cafe Racer  (Przeczytany 13717 razy)
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« : Maj 15, 2009, 16:07:07 »

Ponieważ mam już właściwie wszystkie komponenty pora podac pierwsze informacje o tym jak wyglądac będzie mój CR

Bazą jest SHL M11W z 1968 roku -  z tego motocykla pozostaną : rama, silnik, tylne koło i wahacz.

Przednie zawieszenie z WSK Kos, Perkoz - aluminiowa ruchoma część teleskopów i aluminiowe półki  do tego przednie koło z powiększoną średnicą hamulca bębnowego - ten bęben  rzeczywiście jest w klimatach CR Uśmiech

Zbiornik paliwa od Yamahy XS, zadupek i siedzenie hand-made.  

Kierownica Clip-On od....Suzuki GSXR 600 SRAD Chichot   -  konieczne były tulejki pośrednie - kiera jest pod lagi 45mm a WSK ma 32mm.

Przedni reflektor na chwilę obecną z motoroweru Chart ,  tylna lampa z samochodu Żuk.

I to właściwie wszystko.  Silnik z iskrownikiem pozwala zrezygnować z akumulatora i maksymalnie uprościć instalację elektryczną - tylko niezbędne połączenia - światła będą na stałe.

W chwili obecnaj mam juz właściwie wszystkie częsci pozostaje złożyć całość do kupy i wykonac jazdy testowe. Potem ponowna rozbiórka do malowania.

Jak już będzie co pokazać zdjęcia postaram sie wklejać na bieżąco - na razie wydałem sporo kasy a motocykla nie widać :|  dlatego też od dawna nie było kolejnych zdjęć ale teraz powinno być już z górki czyli przyjemne składanie wyremontowanego silnika i  całej reszty.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2009, 18:49:06 wysłane przez JCB » Zapisane
Wurth
Gość
« Odpowiedz #1 : Maj 16, 2009, 10:53:51 »

Dajesz:D!!!
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Czerwiec 03, 2009, 14:55:15 »

Silnik złożony i wstawiony w ramę.  To pierwszy montaż do testów i dopracowania szczegółów. Zasadnicze elementy już pozostaną taje jak są  - brakuje jeszcze siedzenia, wydechu i osprzętu - klamki , dżwignie biegów i hamulca.

Po zamontowaniu wydechu planuję pierwsze uruchomienie silnika i małą jazdę testową :-)

Fotki już za chwilę powinny pojawić się w galerii (wysłałem Wojkopowi).
Zapisane
wojkop
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 1754



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Czerwiec 03, 2009, 17:16:48 »

Już dodałem:
http://www.rockers.webd.pl/photogallery.php?album_id=73
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Czerwiec 05, 2009, 13:58:37 »

No więc dziś "nadejszła wiekopomna chwila" i dokomałem pierwszego uruchomienia silnika oraz pierwszej jazdy próbnej na dystansie kilkudziesięciu metrów.  Niewiele , fakt ale  wydech podwieszony na pasie parcianym i uszczelniony szmatą nie nastraja do długich podróży  a  brak podnóżków i jakichkolwiek hamulców studzi zapał jeszcze skuteczniej:D

Jednak moge już potwierdzić  słuszność koncepcji  i  prawidłowe działanie zawieszenia (miałem duże obawy jak się sprawdzą przednie amortyzatory z Gazeli jako tylne elementy resorujące)
Jest twardo (tym bardziej , że bez siedzenia) ale poprawnie w dodatku twrdość tyłu współgra w przodem zalanym nieco gęstszym olejem niż przewidywał producent.

A teraz ...czekam na wypłatę , żeby zamówić kolejne potrzebne gadżety.. jak ja niecierpię takiego czekania :|
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2009, 13:59:39 wysłane przez JCB » Zapisane
wojkop
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 1754



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Czerwiec 05, 2009, 15:24:34 »

Czym dłużej czekasz, tym lepiej smakuje......
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Lipiec 29, 2009, 10:05:45 »

Małymi kroczkami do przodu.  

Okazuje sie jednak , że zmuszony będę do zamontowania fabrycznego tłumika CZ-towski nie daje sie wpasowac we własciwej pozycji.  Bedzie wyglądac inaczej niż zamierzałem ale przynajmniej nie będzie kłopotów z mocowaniem i uszczelnieniem.  Diodowa "żarówka" na tył zamówiona - czyli biorę sie za elektrykę.  Jak już będą światełka można będzie wybrać się na przegląd.
Zostaje jeszcze dospawać ucho do mocowania dźwigni biegów i mocowanie kanapy. Nie mam jeszcze pomysłu na dźwignię hamulca nożego.

Malowanie zostawiam na sam koniec.

Kolejne fotki wrzucę jak już będę miał ostateczną wersję wydechu i zamontuję tablicę rejestracyjną (tak na przymiarkę od Gazeli Uśmiech
Zapisane
wojkop
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 1754



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Lipiec 29, 2009, 10:36:25 »

W 2-suwach nie raczej można dowolnie zmieniać sobie tłumików. Są one elementem zapłonu i jeśli nie wyliczy się dokładnie objętości i kształtu nowego tłumika - lepiej pozostać przy fabrycznym.
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Lipiec 29, 2009, 10:53:48 »

Cytuj
wojkop napisał/a:
W 2-suwach nie raczej można dowolnie zmieniać sobie tłumików. Są one elementem zapłonu i jeśli nie wyliczy się dokładnie objętości i kształtu nowego tłumika - lepiej pozostać przy fabrycznym.


Mam tego świadomość Uśmiech  Jednak zamiana  na inny tłumik z silnika o podobnych prametrach i tej samej pojemnośći nie powinna jakoś istonie zmienić osiągów. Nawet w materiałach jakie otrzymałem od Stefana Osswalda te same wersje wydechów są w pewnym zakresie wymienne do podobnych silników (nie pamietam dokładnie ale ten sam był chyba dla MZ150  i  Jawy/CZ 350/175)

Tak czy inaczej pozostanie fabryczny - choć nie wiem czy jest to tłumik od SHL M11 czy M11W  -  wyglądały zewnętrznie tak samo.
Zapisane
wojkop
Administrator
Hero Member
*****
Wiadomości: 1754



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Lipiec 29, 2009, 10:56:09 »

A to wszystko jasne! Niepotrzebnie się wymądrzałem Uśmiech
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Sierpień 14, 2009, 18:27:33 »

No i SHL-ka rozłożona ponownie na części. Rama oddana do malowania proszkowego.

Mam teraz dylemat  i liczę na waszą podpowiedź.

Biorąc pod uwagę , że rama będzie czarna a zbiornik i zadupek planuję pomalować na srebrno.  na przednich teleskopach będą czarne gumowe osłony (ze względów praktycznych - mniej brudu w elementach ruchomych i zasłonięte niewielkie wżery na lagach)  elementy aluminiowe pozostaną w swoim naturalnym kolorze  -
Jakie waszym zdaniem zastosować obręcze kół  - czarne  czy chromowane ?
Pozostałę elementy kół będą tak czy inaczej srebrne - szprychy niklowane a piasty lekko polerowane na półmat.

Czarne - stare obręczę po ewentualnym malowaniu proszkowym - ryzyko że nie dadzą się idealnie wycentrować ale
za to  niższy koszt i pewne zabezpieczenie antykorozyjne. koszt około (ok. 40 zł jak sądzę + szprychy ok. 35zł)

Chromowane - kupione nowe  ,  łatwe do wycentrowania ale nie wiadomo jaka jest jakość powłoki galwanicznej i czy za rok dwa nie pojawią się na nich jakieś plamy czy wżery. koszt 160 zł + szprychy 30 zł  (z przesyłką)

I co myślicie ?  Jaki zestaw będzie wyglądać lepiej ? Uśmiech
Zapisane
czeslaw
Hero Member
*****
Wiadomości: 553



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #11 : Sierpień 15, 2009, 14:17:55 »

ja bym dał czarne koła.

za dużo kolorów nie robi. jestem wyznawcą minimalizmu.
skoro masz dużo elementów z polerowanego aluminium i srebrny zbiornik, a rama i dobne detale mają być czarne to te czarne koła mogą robić efekt lepszy niż wprowadzenie chromu.

idealnie byłoby zrobić je z polerowanego alu, ale...

generalnie wydaje mnie się, że "racer" zobowiązuje. czy on cafe, czy lans, czy cokolwiek...w takiej maszynie powinno być widać radykalny minimalizm mający na celu uzyskanie maksimum efektów przy minimum środków. ma być surowo.
chrom zostawić na armaturę... Mrugnięcie
Zapisane

"...well...I am punkrocker, yes I am..."
BONNEVILLE+SCRAMBLER
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Sierpień 24, 2009, 16:41:16 »

Cytuj
czeslaw napisał/a:
ja bym dał czarne koła.

Mrugnięcie



No i będą czarne Mrugnięcie

Zadecydował głównie koszt -  ostatecznie  koszt malowania ramy plus obręczy okazał sie niższy niż zakładany koszt malowania samej ramy.  Chromowane obręcze zawsze kupić można a za zaoszczędzone pieniądze będę miał  komplet opon (no troszkę muszę dołożyć Język)
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Sierpień 31, 2009, 09:32:03 »

Rama pomalowana, zbiornik i zadupek też.Uśmiech  
Teraz czas na zaplatanie kół.
Zapisane
JCB
Full Member
***
Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Wrzesień 15, 2009, 20:50:24 »

Chyba jeszcze przyjdzie wam troszkę poczekać na nowe fotki - czyli  fotki z premiery.

Jak już pisałem niby polakierowane ...ale... chcę jeszcze zbiornik i zadupek pociągnąć bezbarwnym no ależeby to zrobić muszę dać jeszcze jedną świeżą warstwę metaliku a to wymaga zmatowienia.

Bębny hamulcowe wyszkiełkowane - na to też pójdzie bezbarwny lakier.

Potem zaplatanie i centrowanie kółek.  

Jak będą kółka okaże sie czy dobrze dobrałem dźwignie i cięgna do hamulca tylnego - muszą się zmieścić obok tłumika i łańcucha.

Jak to w jednym z moich ulubionych było:  " Mało casu, kruca bomba, mało casu..."  więc zaczynam sie obawiać czy przed śniegiem zdążę Mrugnięcie
Zapisane
Strony: [1] 2 3
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!