Hybrydowy Cafe Racer garażowej produkcji

Właściciel tego motocykla buduje go od dwóch lat, Jego zamierzeniem było połączenie silnika elektrycznego zasilanego z generatora lub akumulatorów z silnikiem spalinowym w ten sposób, by nie psuć linii hybrydy jakimiś wystającymi elementami lub ociężałą sylwetką. Jednocześnie ważne było by pojazd zachował dobre osiągi. Pierwsze jazdy wskazują na powodzenie projektu. Motocykl jest szybki a mechanizm napędowy działa niezawodnie. Jednak cafe racer nie przeszedł jeszcze pełnych testów choć podobno ma już spory przebieg. Obecnie motocykl jest w trakcie montażu oświetlenia i dźwigni tylnego hamulca. Dodatkowo uwagę zwraca ciekawy sposób umieszczenia pompy przedniego hamulca pod bakiem z lewej strony. Pozwala to na zachowanie lekkiej, klasycznej formy kierownicy cafe racera.

Dane techniczne:
Silnik spalinowy 4-suw poj. 200 ccm, moc 15 KM. Skrzynia 5-biegowa.
Silnik elektryczny 3500 watt 48 volt DC 13 KM
Cztery 12V akumulatory żelowe połączone w szereg by dawały napięcie 48V. Docelowo mają być zastąpione sześcioma litowo-jonowymi (A 123) bateriami w technologii nono-fosfatowej .
Zębatki:
Przednia (zdawcza silnika spalinowego) – 22 zęby
Środkowa – podwójna 15 zębów
Tylna – 38 zębów

Po dwóch latach budowy John stwierdził, że nie ma w tym nic trudnego. Teraz, gdy już wie jak uniknąć niektórych błędów i jak zabrać się do roboty, gdyby miął powtórzyć tę pracę – motocykl powstałby o wiele szybciej.


Źródło:
www.caferacer.ca

Możliwość komentowania jest wyłączona.