Harley Davidson Cafe Racer

W 1977 roku powstał Harley XLCR. Była to kompilacja motocyklowych stylów „flat-track” i „road race” bazująca na konstrukcji Sportstera XL. Literki „CR” dodane do nazwy miały oznaczać „Cafe Racer”. Ten inspirowany europejskim stylem motocykl nie znalazł w latach 70-tych wielu nabywców w USA – stąd zaprzestano produkcji po wypuszczeniu niezbyt wielkiej ilości egzemplarzy. Poskutkowało to tym, że obecnie motocykl ten jest bardzo ceniony przez kolekcjonerów.
Co odróżniało ten motocykl od przeciętnego sportstera?

Kolanka wydechów w kolorze czarny mat wychodziły z cylindrów na jedną stronę silnika i złączone były spawem na wysokości bocznej kapy silnika. Charakterystyczny był kształt kanapy – pozwalający na jazdę w pozycji leżącej – zakończonej długim zadupkiem pełniącym też rolę tylnego błotnika. Do takiej nietypowej jak na użytkowników HD pozycji kierowcy dostosowane były też podnóżki i nieco cofnięte dźwignie nożne. Motocykl wyposażony był też w charakterystyczną przednią owiewkę z włókna szklanego. Kierownica bardziej swym kształtem nawiązywała do wyścigów „flat track” niż „cafe”. Tylna konstrukcja ramy zaczerpnięta została z modelu XR 750. Została tylko nieco poszerzona tak, by pomieścić w sobie akumulator i zbiornik oleju. Spowodowało to cofnięcie nieco tylnych teleskopów. Sportowy charakter motocykla podkreślał zestaw hamulców Morrisa wraz z tarczami Hayes. Silnik to już typowy Sportster 1000 cc z czterobiegową skrzynią biegów.

Źródło:
http://www.ironharley.com/xlcr.htm
Chartwell Inc.

Możliwość komentowania jest wyłączona.