ČZ 175/477 (1969) Café Racer

ČZ 175/477 (1969) Café Racer

Chcę wam przedstawić mój motocykl ČZ 175/477 Oilmaster, rok produkcji 1969. Choć sam mam 19 lat jestem wielbicielem starych motocyki wyścigowych w stylu cafe racer. Dlatego postanowiłem swój motocykl przebudować w podobnym duchu.
Po całkowitym demontażu postanowiłem założyć z powrotem tylko te części, których nie byłem w stanie wykonać samodzielnie. Resztę starałem się zrobić sam. Na przykład z laminatu zrobione są: bak, zadupek, przedni błotnik, uchwyt na akumulator, błotnik pod siedzeniem. Wszystkie te części wykonałem na poliestrowym kopycie własnej roboty. Samodzielnie zrobiłem też kierownicę, cofnięte podnóżki dźwignie zmiany biegów i hamulca tylnego a także tłumik (przerobiony z Jawy 250). Podwozie jest oryginalne jednak z małymi usprawnieniami ramy.
Także seryjny jest silnik (15 konna wersja eksportowa), do którego dodałem jedynie gaźnik z Jawy 350 z przelotowym filtrem. Dalszym ulepszeniem jest crossowa manetka gazu i hamulec przedni od Jawy 350. Najdroższą inwestycją były markowe opony wyższej jakości. Moim zamiarem było obniżenie sylwetki i poprawienie właściwości jezdnych motocykla. Nie chciałem dopuszczać do drastycznych zmian w konstrukcji motocykla i silnika.
Minimum wygody, maksimum przeżyć, tak można określić efekt końcowy. Czego tam nie musi być – to nie ma. Maszynę budowałem według mojej wizji cafe racera (i możliwości studenckiej kieszeni). Rozruch motocykla odbywa się „na pych” a siedzi się nie na motocyklu tylko prawie „w motocyklu” co mi bardzo odpowiada. Licznik elektroniczny pokazał maksymalną prędkość 120 km/h co jest całkiem niezłym wynikiem biorąc pod uwagę wiek motocykla. Każda jazda jest prawie wyprawą w nieznane (a to dzięki patrolom policji drogowej:))
Może mój przykład posłuży komuś jako inspiracja albo zachęta do własnego działania. Do śmigania po winklach i wspaniałych przeżyć z jazdy nie musimy mieć koniecznie stu-konnych maszyn. Wystarczy tania, poczciwa, dobrze nam znana maszyna.

caferacer175
Iwan z Bratysławy.

Podziekowania dla Grześka za podesłanie linka źródłowego!

Źródło:
http://motoride.sk/?ID=878

Jedna odpowiedź na „ČZ 175/477 (1969) Café Racer

  1. Julia pisze:

    dot com 1971 jawa cz 175 1971 jawa cz 175 476 I have a 1971 Jawa cz 175 model 476 stamped on motor. Will a model 477 motor fit on my bike, or are the motor parts interchangeable? KY