Skuter sportowy Vespa SS90

SS90 jest chyba najrzadszym ze wszystkich 150 wyprodukowanych przez Vespę modeli skuterów. W latach 1965 – 1971 wyprodukowano ich nieco ponad 5000, a większość z nich bezpowrotnie przepadła na skutek działań rdzy, czasu i nadmiernie ambitnych kierowców.
Budowa SS90 nie odbiega specjalnie od typowej sylwetki produkowanych wtedy skuterów: jednolita zabudowa z tłoczonych blach stalowych, w której zamknięty jest silnik wraz z ze skrzynią biegów, panele podłogowe, z przodu owiewka chroniąca nogi kierowcy i pojedyncza lampa. Jednak na pierwszy rzut oka wyróżnia ją już podwieszona na wzór motocykla atrapa zbiornika paliwa, którą można było wykorzystać do położenia się na niej w celu zmniejszenia oporów powietrza. W tym celu od góry wymoszczono go tapicerowaną poduszką.

Koło zapasowe, które w zwykłych modelach było mocowane w poprzek osi podłużnej skutera, tutaj umieszczono wzdłuż – w celu lepszego wyważenia motocykla. Przednie owiewki są nieco węższe, by poprawić aerodynamikę. Zwężono też i obniżono kierownicę, a przedni błotnik otrzymał bardziej opływowy kształt.



Skuter był napędzany dwusuwowym silnikiem o pojemności 88,5 ccm. Silnik posiada jeden cylinder o średnicy 47 mm i skoku tłoka 53 mm. Mimo swej niewielkiej pojemności, rozpędza pojazd do 93 km/h dzięki 4-biegowej skrzyni biegów i niewielkiej masie skutera. W stanie suchym ważył on zaledwie 77 kg.

Widoczny na zdjęciach skuter przeszedł gruntowną renowację w warsztacie Saint Cycle Works w Tennessee. Poza oponami i obszyciem kanapy, posiada wszystkie części oryginalne z lat produkcji (nawet śrubki i nakrętki). Ze względu na jego rzadkość i oryginalność części, skuter został wyceniony n 15000 $

Źródła:
http://silodrome.com/vespa-ss90/
http://italiapozaszlakiem.blog.pl/vespa-historia-najzgrabniejszej-osy-swiata-czesc-2/
Zdjęcia:
Silodrome

Możliwość komentowania jest wyłączona.