SprintBeemer z warsztatu The Lucky Cat.
Customowy motocykl o dziewięciu życiach

beemerspirit1

beemerspirit2

beemerspirit3 beemerspirit4

Nigdy nie można powiedzieć, że budowa motocykla jest już skończona. Zwłaszcza w przypadku motocykla mającego startować zarówno na wystawach jak i w wyścigach na 1/4 i 1/8 mili. W Lucky Cat Garage twierdzą, że jedno życie to mało i chcieliby mieć – niczym kot – dziewięć żyć, by zdążyć zrealizować wszystkie pomysły i wizje powstające przy budowie motocykla mającego triumfować zarówno wśród wystawowych customów jak i na torze, a takie zadanie postawiono przed omawianym tu SprintBeemerem. Idea jego powstania w zasadzie była prosta: miał wzbudzać zarówno podziw swoimi osiągami jak i wyglądem. Konstrukcja jest oparta na klasycznym, dwuzaworowym BMW, a jego wygląd i malowanie mają rozpraszać koncentrację konkurenta na linii startowej.

beemerspirit4bis1 beemerspirit4ter

Więc nie rezygnuj z marzeń. Za każdym razem jak się pojawią – łap za narzędzia, spawarkę i realizuje je. Gdy pojawią się nowe, przerabiaj swój motocykl za każdym razem aż do skutku.
W pierwszej wersji SprintBeemer pojawił się w 2013 roku i od razu na zawodach Glemseck 101 w Niemczech zdobył pierwsze miejsce w klasie “StaRRwars”, oraz nagrodę za najlepszy wygląd. W 2014 roku SprintBeemer brał udział w Cafe Racer Festival, European Hot Rod & Custom Show, oraz Wheels & Waves Rally. Później przebudowano go pod kątem mechanicznym, by zwiększyć jego szanse na ponowną wygraną w Glemseck 101.

beemerspirit5

beemerspirit6 beemerspirit77

W 2014 roku pojawiła się trzecia już wersja SprintBeemera. Otrzymał on nowy silnik, owiewkę i malowanie, nowy osprzęt do wyścigów na 1/4 mili, a nawet nową nazwę: „The Furtherer”. The Furtherer ponownie wygrał „StaRRwars” i dodatkowo był pierwszy w klasie klasycznych bokserów w Glemseck 101.Miesiąc później motocykl pojawił się na mistrzostwach customów organizacji AMD, które są nieformalnymi mistrzostwami świata i uzyskał tam drugie miejsce w klasie „Retro Mod”. W tym roku W Glemseck „The Furtherer” musiał ustąpić pola EL Solitario, więc w przyszłym roku należy się pewnie spodziewać nowego – czwartego już – wcielenie SprinBeemera/Furthera…

Źródło: Cyril Huze Post
Zdjęcia: Onno Wieringa

LUCKYCAT

Dane techniczne:

Rama: modyfikowana ’55 BMW R50 / 2
Bak: Motorower Malaguti wzbogacony o zintegrowane wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju, oraz customowy korek wlewu paliwa.
Siedzenie aluminiowe, wykonane ręcznie.
Owiewka: Zmodyfikowana Airtech Streamlining
Malowanie: projekt – Machine 17, wykonanie – Nico ATN
Zawieszenie przód: skrócony widelec BMW R75/5 ’69 z modyfikowaną przednią półką
Koło przód: obręcz Excel anodowana na czarno, modyfikowany hamulec bębnowy BMW z 1969 roku,
opona Avon Speedmaster 19″
Koło tył: zmodyfikowane ’73 BMW R90S, obręcz Morad, opona M&H Racemaster dragslick 18”
Wahacz: zmodyfikowany ’76 BMW R100/7
Zawieszenie tył: sztywne z regulowaną wysokością
Silnik:
’78 R100RS mocno stuningowany przez Edelweiss Motorsport. Kuty wał korbowy, korbowody i tłoki. Zmodyfikowany podwójny układ zapłonowy. Planowana głowica i wzmocnione zawory. Specjalna powłoka na cylindrach. „Ostry” wałek rozrządu i „odchudzone” popychacze, raz dźwignie zaworów. Pompa oleju o zwiększonej wydajności. Instalacja NOS.
Pojemność 1070ccm.
Moc: ponad 100 KM
Miska olejowa – Mombaerts Race (Fallert type).
Gaźniki – Dell’Orto PHM 40
Sprzęgło – Sachs ceramiczne 4-płytkowe
Skrzynia biegów – 5 biegowa, tuningowana ’92 BMW R100R
Wydech przelotowy z powłoką ceramiczną.
Zapłon elektroniczny ze zmiennymi mapami
Układ do zmiany biegów w manetce marki PINGEL

Osprzęt:
Kierownica Clip on: Menani, osprzęt kierownicy PINGEL, obrotomierz Scitsu, Zbiornik awaryjny MOON przekształcony na zbiornik oleju. Śruby specjalnie frezowane do tego projektu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.